zondag 23 augustus 2020

Zondag 23 augustus. Van Alzingen naar Vonnas.

Vanmorgen om 8.15 uur vertrokken van de camping in Alzingen. In Frisange bij de Shell getankt voor € 1,09/liter. Overigens zijn de prijzen bij alle tankstations hetzelfde! Iets naar half negen reden we Frankrijk binnen voor de reis van 460 km naar Vonnas. We zijn er uiteraard een paar keer uit geweest. Bij Gye (iets ten zuiden van Toul) begint de tolweg. Voor het eerst waren we met een tolbadge onderweg. Een waar genot! Wat opviel waren de vele Belgen die op pad waren richting zuiden. Nederlanders zagen we amper. De andere kant richting noorden was druk...erg druk zelfs! Bij Tournus hebben we de autoroute verlaten om in Fleurville te tanken bij de Total pomp die erg geschikt is qua prijs. In het centrum van een rustig Macon staken we Saone over om de laatste kilometers naar Vonnas te rijden. De camping municipal is prima met ernaast een prachtig gemeentelijk zwembad. Nu helaas gesloten i.v.m. Covid 19. Hun website vind je hier. De ontvangst is hartelijk en er is een bescheiden restaurant. Ook beschikt men over gratis Wifi. We hebben op de lege camping een mooie ruime plaats uitgezocht. Morgen maar weer verder.

Koffie

Pauze bij Gye

De brug tussen Macon en St. Laurent over de Saone.

Onze plek

Jeu de boulers

Het mooiste uurtje voor de Fendt